پی وی سی

لوله گازی چیست ؟

لوله گازی

لوله گازی چیست ؟ (صرفا جهت مطالعه )

از لوله ها برای انتقال و جابه جایی انواع مایعات  استفاده می شود ؛ لوله های فلزی و غیر فلزی هر کدام مصارف خاصی دارند ؛ برای انتقال گاز از لوله های تحت عنوان لوله گازی استفاده می شودلوله کشی گاز درون ساختمان می تواند روکار و یا توکار باشد اما در هر شکل برای اجرای کلیه ضوابط و استانداردهای تدوین شده توسط سازمان های مربوطه را رعایت نمود زیرا از نظر نکات ایمنی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و مطابق استانداردها و الزامات تعیین شده صورت میگیرد .این لوله ها از مس , برنج , فولاد  تهیه می شوند که رایج ترین ماده برای تولید آنها فولاد سیاه است .

لوله گازی

آریا پلیمر سمنان تولید کننده لوله های برق پی وی سی pvc  پخش عمده دارد . برای  خرید یا همکاری در فروش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • لوله گازی چیست ؟
  • انواع مختلف لوله های گازی
  • بهترین لوله های گازی
  • لوله های گازی چه کاربردی دارند ؟
  • معایب لوله های گازی چیست ؟
  • بهترین برندهای داخلی لوله های گازی
  • اتصالات اصلی لوله های گازی
  • قیمت لوله های گازی چقدر است ؟
  • راهنمای خرید لوله های گازی

کارگاه تولید لوله برق  pvc

لوله گازی چیست ؟

لوله گازی فولادی تهیه شده از ورق های فولادی گالوانیزه بوده و از آن برای انتقال گاز مایع استفاده می شود , چرا از ورق های گالوانیزه در ساخت این لوله ها استفاده می شود ؟ زیرا این متریال لوله را در مقابل فرسودگی و خوردگی  و نیز رطوبت های احتمالی محافظت می کند همچنین این لوله ها مقاوم در برابر ضربه بوده و در مقایسه با متریال هایی مانند برنج , مس و پلی اتیلن انتخابی بسیار مناسب می باشد .

انواع مختلف لوله های گازی

لوله های گازی به صورت توکار و یا روکار ارائه می شوند ؛ نوع توکار در برابر ضربات ناگهانی و خوردگی مقاومت مطلوبی داشته و در پروژه های عظیم اعم از جابه جایی گاز از شهری به شهر دیگر , انتقال گاز از پالایشگاه به منطقه ای دیگر و.. کاربرد دارد  ؛ لوله های گازی روکار نسبت به نوع روکار جنس آسیب پذیری دارنداین نوع مورد استفاده برای اجرای انشعابات درون ساختمانی و لوله کشی های درون شهری است .

بهترین لوله های گازی

در انتخاب بهترین لوله  گازی عاملی که می تواند کمک کننده به شما باشد بررسی فشار گاز داخلی و قطر لوله های گازی می باشد در پروژه هایی که مسافت زیادی دارند مانند پالایشگاه ها از جمله عوامل مهم فشار زیاد است که باید ان را مد نظر قرار گرفت در صورتی که لوله انتخابی شما قابلیت جابه جایی گاز با فشار کافی را نداشته باشند استفاده ای نیز ندارند .

اتصالات اصلی لوله های گازی

پر کاربردترین اتصالات لوله های گازی شامل ؛ زانویی 45 درجه , زانویی 90 درجه (LR ) , زانویی 90 درجه ( SR ) , زانویی 180 درجه ( LR ) , زانویی 180 درجه  (SR ) , سه راهی هم اندازه ( Equal Tee ) , سه راهی کاهنده ( Reducing Tee ) , تبدیل کاهنده هم مرکز ( Reducer Eccentric ) و درپوش ( Cap ) است .

زانو برق تمام پی وی سی

لوله های گازی چه کاربردی دارند ؟

لوله گازی مورد استفاده برای انتقال و جابه جایی گاز مایع می باشد از جمله مهمترین مصارف این لوله ها می توان به استفاده در کارخانه های پتروشیمی , پالایشگاه های نفتی , نیروگاه های تولید الکتریسیته , سوله های صنعتی , سیستم هوای فشرده و هیدرولیک  و در کل هر سازه ای که نیازمند تأسیسات گازی باشد اشاره نمود .

معایب لوله های گازی چیست ؟

نشت گاز , احتمال زنگ زدگی لوله ها , کیفیت نامناسب لوله و یا آسیب رسیدن به لوله هنگام اتصال همچنین اتصال اشتباه لوله های گازی می تواند از جمله مشکلات این سازه باشد .

بهترین برندهای داخلی لوله های گازی

از بهترین برندهای کارخانه تولید لوله گازی می توان به شرکت لوله و پروفیل سپنتا , شرکت لوله سازی اهواز , کارخانه پروفیل ساوه , شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان و نیز لوله سازی دقیق کاوه ایرانیان اشاره نمود .

قیمت لوله های گازی چقدر است ؟

 از جمله عوامل مهم در تعیین قیمت لوله های گازی وزن , سایز , قطر ,برند تولید کننده ,  نوسانات بازار فولاد و قیمت روز آهن و… است .

راهنمای خرید لوله های گازی

  • توجه به شرایط کاری این لوله ها
  • توجه به نوع برند و قیمت لوله های گازی
  • نوجه به وزن لوله
  • توجه به استاندارد تولید لوله های گازی
  • توجه به نوع گاز
انواع جعبه کلید  و پریز برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *