پی وی سی

مزایای لوله کشی برق از کف چیست ؟

لوله کشی برق از کف

مزایای لوله کشی برق از کف

یکی از مهم ترین مراحل در ساخت بنا لوله کشی برق است اصول لوله گذاری در سیم کشی برق ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است , لوله کشی برق بر مبنای محل قرارگیری به دو نوع تقسیم می شود نوع اول از طریق سقف و نوع دوم از طریق کف است که هر یک مزایا و معایب خود را دارند در لوله کشی برق از کف به دلیل اینکه کف ساختمان از مناطق پر خطر محسوب شده انجام اصول لوله کشی حائز اهمیت بوده و باید بر اساس استانداردها صورت بگیرد مهم ترین مزایای لوله کشی برق از کف این است که این روش مقرون به صرفه تر از لوله کشی برق در سقف بوده و علاوه بر زیبایی سرعت بیشتری به کار می بخشد  .  کارخانه آریا پلیمر سمنان تولید کننده لوله برق پی وی سی و اتصالات  و متعلقاتی چون قوطی کلید پریز نسوز و لوله خرطومی ساده و فلکسی میباشد . برای دریافت شرایط همکاری و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • مزایای لوله کشی برق از کف چیست ؟
  • لوله گذاری برق از کف چه معایبی دارد ؟
  • نکات مهم در لوله کشی برق از کف که باید رعایت شود ؟
  • نحوه لوله گذاری برق از کف ساختمان
لوله کشی برق از کف

مزایای لوله کشی برق از کف چیست ؟

مقرون به صرفه بودن نسبت به لوله کشی برق از سقف :

یکی از مهم ترین مزایای لوله کشی برق از کف این است که اجرای برای پریزهای برق در کف مقرون به صرفه تر است نسبت به لوله کشی برق در سقف چرا ؟ به این دلیل که شیار زنی و سیم زنی کمتری استفاده می شود و برای پریزها مسیر کوتاه تری طی می شود در محل هایی که به لوله هایی با طول بلند نیاز است از بوشن برای اتصال آنها به هم استفاده می شود  .

امنیت بیشتر  در لوله کشی برق از کف :

از دیگر مزایای لوله کشی برق از کف این است که بر خلاف لوله کشی برق از سقف که نیاز به نردبان برای دسترسی به قسمت سقف ساختمان است و با بالا و پایین رفتن از نردبان زمان بیشتری صرف می شود و امنیت کار نیز کاهش می یابد در لوله کشی از کف نیازی به نردبان و صرف زمان بیشتر نیست و در این نوع لوله کشی ایمنی و امنیت سیم کش نیز به خطر نمی افتد.

 زیبایی بیشتر ساختمان با لوله کشی برق از کف :

با لوله کشی برق از کف به روش توکار بر زیبایی ساختمان نیز افزوده می شود به این دلیل که مهم ترین ویژگی لوله کشی های توکار مخفی بودن آن است و بنابراین اجرای آن هیچ تأثیر منفی در نمای داخلی ساختمان ندارد .

سرعت بیشتر در کار با لوله کشی برق از کف :

همانطور که گفته شد برای لوله کشی برق از سقف نیاز به بالا و پایین رفتن از نردبان است و زمان بیشتری صرف می شود اما در لوله کشی برق از کف نیازی به بالا و پایین رفتن از نردبان نبوده تمام عملیات روی زمین انجام می شود , در لوله کشی برق از سقف باید یک مسیر 2 و نیم متری طی شود و نیز شیار زنی بیشتری نسبت به کف ساختمان نیاز است و سرعت کار نیز کاهش می یابد اما در لوله کشی برق از کف ارتفاع پریزهای برق از کف 30 تا 40 سانتی متر است .

خرید قوطی کلید پریز از  درب کارخانه

لوله گذاری برق از کف چه معایبی دارد ؟

  • ممکن است لوله ها در کف هنگام کار مجری گچ کار دچار شکستگی و آسیب شوند .
  • ممکن است باعث خسارت شود ( به عنوان مثال کارگر برای گرم کردن غذا از آتش استفاده کند و موجب آتش سوزی در ساختمان شود. )
  • همچنین در محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و حمام برای ایمنی بیشتر بهتر است لوله کشی از سقف صورت گیرد .

نکات مهم در لوله کشی برق از کف که باید رعایت شود ؟

  • سیم کشی سیستم زمین باید بر اساس استانداردهای سیم کشی انجام شود .
  • در لوله کشی برق از کف ابتدا نقشه سیم کشی ساختمان را مشخص کنید .( این نقشه کمک می کند تا مسیر حرکت و لوله گذاری و عمل سیم کشی و نصب کلید و پریز راحت انجام شود . )
  • لوله های قرار گرفته در کف ساختمان باید با روش هایی مانند ماهیچه های سیمانی در برابر فشار و صدمه محافظت شوند .
  • فاصله استاندارد بین لوله های برق باید 15 سانتی متر بوده و زانوها و سه راهی مورد استفاده نباید به گونه ای نصب شوند که سیم و کابل ها آسیب ببینند همچنین فاصله این لوله ها با لوله های فاضلاب از 30 سانتی متر کمتر باشد .
  • در روش توکار لوله کشی برق از کف نباید از لوله برقی خرطومی پی وی سی استفاده کرد زیرا ممکن است در اثر سرما ترک بخورد .

نحوه لوله گذاری برق از کف ساختمان

لوله کشی برق از کف ساختمان را می توان به دو روش توکار و روکار انجام داد البته نوع توکار در اولویت قرار دارد به این دلیل که در روش توکار از تجهیزات مورد استفاده محافظت می شود زیبایی ساختمان نیز حفظ می شود , در این روش برای تعیین محل قرار گیری لوله ها از دستگاه شیار زن استفاده می شود برای آسیب نرسیدن به ظاهر ساختمان کار با این دستگاه باید با ظرافت انجام شود و اینکه هنگام نصب در کف لوله ها باید حداقل 3 سانتی متر تا سطح فاصله داشته باشند .

قیمت هر شاخه لوله برق pvc  سایز 16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *