پی وی سی

روش اتصال لوله برق خرطومی

اتصال لوله خرطومی

روش اتصال لوله برق خرطومی

لوله های خرطومی از انواع لوله های برق بوده که به علت ظاهر خرطومی شکلشان به لوله خرطومی معروف هستند این لوله ها از واد عایق و با کیفیتی ساخته شده و در برابر عوامل خارجی مستحکم  و مقاوم هستند به همین علت می توانند به خوبی از کابل و سیم های برق محافظت کنند , با توجه به انواع لوله برق ها روش اتصال لوله برق در ساختمان سازی نیز متفاوت است هنگامی که از چند لوله استفاده می کنید تا بتوانید سیم کشی را انجام دهید در صورتی که فاصله سیم کشی زیاد باشد باید بین لوله ها از لتصالات خاصی استفاده کنید, همراه ما باشید با روش اتصال لوله برق خرطومی . کارخانه آریا پلیمر سمنان با خط تولید لوله خرطومی برق نسوز در خدمت هم میهنان گرامی به خصوص پیمانکاران ساختمان میباشد . برای مشاوره و ثبت سفارش و دریافت شرایط همکاری با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • روش اتصال لوله برق خرطومی
  • پر کاربردترین اتصالات لوله برق خرطومی
  • نکات مهم هنگام نصب لوله برق که باید بدانید
  • نحوه اتصال لوله پی وی سی برق چگونه است ؟
اتصال لوله خرطومی

روش اتصال لوله برق خرطومی

در روش اتصال لوله برق خروطومی در ابتدا باید به کمک شیارکن بخش هایی که محل عبور سیم است را شیار بزنید در ادامه به کمک سرپیک لوله ها را حرارت دهید تا قسمت هایی که باید خم شوند به راحتی بتوان خم ایجاد نمود حال به کمک بست های پلاستیکی لوله ها را در محل خود قرار دهید اما در صورتی که قرار است لوله روی سقف قرار گیرد باید توسط انکر , راد و نبشی آویز ایجاد نمود تا بتوان لوله را درون آن قرار داد , قوطی گذاری هم باید در ارتفاع 1 مترو 10 سانتی متر از کف تمام شده و برای کلیدها , برای پریزها 35 تا 40 سانتی متر و نیز 1 مترو 60 سانتی متر هم برای هود آشپزخانه در نظرگرفته شود .

پرکاربرترین اتصالات لوله برق خرطومی

به روش اتصال لوله برق خرطومی اشاره کردیم در ادامه نیز 3 مورد از پر استفاده ترین اتصالات لوله برق خرطومی را معرفی می کنیم .

زانویی لوله برق :

زانویی لوله برق در برق کشی بسیار پر استفاده بوده و برای ایجاد زاویه در خطوط لوله استفاده می شود این نوع اتصال زاویه ای 90 درجه ای دارد و برای اتصال دو لوله برق در کنج ساختمان استفاده می شود زانویی در دو مدل عصایی و کوتاه و با مواد پی وی سی یا پلی آمید و درسایزهای 13 , 16 و 21 تولید می شود .

قیمت هر شاخه لوله برق 16 چند ؟

بوشن لوله برق :

بوشن جهتی صاف داشته و برای ایجاد اتصال بین دو لوله صاف کاربرد داشته و درسایزهای 13 , 16 و 21 تولید می شود , لوله های برق معمولا در ابعاد 6 متر تولید می شوند بنابراین برای اتصال آن در مسیرهای طولانی تر باید از بوشن استفاده کرد.

تبدیل :

اگر بخواهید از یک جعبه تقسیم سه یا چهارراه استفاده کنید این جعبه ها سوراخ هایی یک اندازه دارند که باید از طریق لوله های کم قطر  انشعاب بگیرند به همین علت نیاز به تبدیل دارند .

نکات مهم هنگام نصب لوله برق که باید بدانید

  • تمام سیم کشی ها در درون لوله برق قرار گیرد .
  • مجاری سیم کشی های فلزی یا پلاستیکی , توکار یا روکارباید به جعبه تقسیم , جعبه انشعاب , قطعات اتصالی و انتهایی و انواع زانو مخصوص به خود مجهز باشند .
  • استفاده از زانوی برق مخصوص متناسب با نوع و جنس لوله در قسمت هایی که نیاز به ایجاد انشعابات باشد
  • برخی از سیستم ها در یک فضا مانند برق رسانی به پریزهای اضطراری عمومی , فن کویل ها , تلفن و فاکس , دربازکن و… باید با لوله و انشعابات جدا در داکت ها پیاده سازی شوند .
  • تمام لوله کشی های برق باید از تابلو برق مربوط شروع به جعبه تقسیم یا جعبه کلید و پریز ختم شود .
  • لوله ها باید هنگام نصب خالی باشند و سیم ها و کابل پس از اتمام لوله کشی درون آن قرار گیرند .

نحوه اتصال لوله پی وی سی برق چگونه است ؟

یکی از پر استفاده ترین روش اتصال لوله پی وی سی به هم اتصال با چسب است از این روش زمانی استفاده می شود که قرار است لوله ها به شکل افقی به هم متصل شوند برای این کار از چسب مخصوص استفاده می شود که قسمت بیرونی لوله نر و بخش درونی لوله مادگی را کمی در خود حل کرده و می تواند بین دو لوله جوش سرد ایجاد کند .

خرید قوطی کلید پریز نسوز از کارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *