پی وی سی

لوله های پلی اتیلن چیست ؟

لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن  

پلی اتیلن  نوعی پلیمر ساده بوده که در صنعت پلاستیک از آن استفاده های زیادی می شود ؛ لوله پلی اتیلن  نسل جدیدی از لوله ها بوده که از پلیمرزاسیون تهیه شده و  مشخصات منحصر به فرد خود را داراست و به همین دلیل کاربردهای مختلفی دارد این سازه از مواد اولیه پلی اتیلن   در گریدهای مختلف تجاری ساخته می شوند و از ویژگی های آن می توان به انعطاف پذیری , رسوب پذیری پایین و مقاومت و دمای بالا نسبت به دیگر لوله ها در بازار اشاره نمود ؛ لوله های پلی اتیلن   در سایزهای 20 تا 500 میلی متر ساخته شده که کاربردهای مختلفی نیز دارند . آریا پلیمر سمنان کارخانه تولید لوله برق پی وی سی و اتصالات برق ساختمان در خدمت شماست. برای خرید با قیمت دست اول با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • انواع لوله های پلی اتیلن  
  • انواع لوله های پلی اتیلن  از لحاظ آلیاژ
  • انواع اتصال لوله پلی اتیلن  

خرید لوله برق  pvc

لوله پلی اتیلن

انواع لوله های پلی اتیلن  

لوله پلی اتیلن   مخصوص آبرسانی :

این نوع لوله های پلی اتیلن   برای انتقال آب شرب بوده و بیشتر در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد این لوله ها در فشارهای 6 تا 16 بار و نهایتا 20 بار در سایزهای 20 , 25 , 32 , 40 , 50 , 63 , 75 , 90 , 110 ع 125 , 140 , 160 , 180 , 200 , 225 , 250 , 380 , 315 , 355 , 400 , 450 , 500 , 560 و 630 میلیمتر تولید می شوند .این نوع به رنگ سیاه بوده و با خطی آبی از دیگر لوله ها متمایز می شود .

لوله پلی اتیلن  مخصوص فاضلاب :

لوله های پلی اتیلن   فاضلابی در جمع آوری هر سه نوع فاضلاب اعم از خانگی , صنعتی و فاضلاب سطحی مورد استفاده قرار میگیرد ، ضریب ایمنی این لوله ها می تواند 1.25 و 1.6 و 2 در انرژی سازان دسته بندی می شود از این لوله ها با سایز 50 تا 160برای انتقال فاضلاب درون ساختمان مسکونی استفاده شده و برای انتقال فاضلاب های شهری و بین شهری از از سایزهای بالای 160 میلی متر استفاده می شود .همچنین این لوله ها با اتصال جوشی به هم متصل می شوند .

خرید لوله خرطومی از کارخانه

لوله پلی اتیلن   مخصوص گازرسانی :

لوله های پلی اتیلن   گاز رسانی به دلیل ویژگی های بالا به طور گسترده در لوله های گاز رسانی کاربرد دارد , پلی اتیلن   گاز از ممواد پلی اتیلن   MDPE و این مواد از لحظه ورود به کارخانه تا خروج تحت آزمایش های بسیار سختگیرانه قرار میگیرد ؛  این نوع در برابر لرزش , ارتعاش و فشارهای زمینی و نیز رانش زمین مقاومت و استحکام بالایی دارد همچنین در سطح زیر دریا با فشار بالا نیز مقاوم هستند این نوع به طور کلی به صورت جوش الکتروفیوژن به یکدیگر متصل شده و امکان جداسازی از آن وجود ندارد این لوله ها به صورت مشکی با نوار زرد از دیگر لوله ها متمایز می شود .

لوله پلی اتیلن   آبیاری قطره ای :

این نوع مورد استفاده برای مصارف کشاورزی بوده و در سایزهای 16 میلی متر تولید می شوند این نوع جزء لوله های نرم بوده و قیمت آن با توجه به سایز , کیفیت و کاربردش در سامانه آبیاری متفاوت است .

لوله پلی اتیلن   کابلی :

این نوع برای عایق کردن کابل های برق , فیبر نوری و.. کاربرد داشته و برای حفاظت از کابل ها در برابر بارندگی , ضربه و رعد و برق و ایمن شدن از برق گرفتگی استفاده می شوند .

انواع لوله های پلی اتیلن   از لحاظ آلیاژ

لوله های پلی اتیلن   با توجه به آلیاژی که در تولید آنها استفاده می شود به سه دسته پلی اتیلن   Pe 100 , PE 80  و PE63 دسته بندی می شود نوع PE63 به دارای دانسیته کم وزن و ضخامت بیشتر نسبت به دو نوع دیگر بوده و به همین دلیل تولید آن مقرون به صرفه نیست و دیگر تولید نمی شود , نوع Pe80 دانسیته بیشتری داشته و با افزایش تراکم آلیاژی موجب کاهش وزن و ضخامت آن شده در متیجه وزن کم آن باعث کاهش هزینه این لوله می شود , لوله پلی اتیلن   PE100 جدید تر از دو نوع قبلی بوده که دانسیته بالاتری داشته که باعث کاهش وزن و ضخامت لوله شده و در سایز مشابه دارای حد تحمل فشاری بالاتری است .

وزن و ضخامت لوله های پلی اتیلن   :

با توجه به استاندارد DIN 8074 می توان که وزن و ضخامت این نوع لوله ها را مشخص نمود .

انواع اتصال لوله پلی اتیلن   

  • اتصال الکتروفیوژنی
  • اتصال جوشی
  • اتصال فیتی رزوه ای
  • اتصال فلنچی
  • اتصال کوپلینگ
قیمت جعبه کلید برق ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *