پی وی سی

کلید صلیبی چیست ؟

کلید صلیبی

کلید صلیبی چیست ؟

احتمالا تا به حال نام کلید تک و پل و دو پل زیاد به گوشتان خورده است و احتمالا با کاربردهای انها نیز آشنایی دارید اما ممکن نوع صلیبی کمتر به گوشتان خورده باشد ؛ در رابطه با کلید صلیبی باید گفت که این کلید برای روشن و یا خاموش کردن یک یا چند لامپ و یا حتی وسایل برقی دیگر از چند نقطه  مورد استفاده قرار میگیرد آیا می دانید این کلید چه کاربردی دارد , نحوه بستن آن چگونه است و چه تفاوتی با تبدیل دارد ؟ آریا پلیمر سمنان تولید کننده لوله و اتصالات برق پی وی سی در خدمت شماست . جهت اطلاعات از شرایط همکاری با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با   :

  • کلید صلیبی و انواع آن
  • نحوه بستن و سیم کشی کلیدهای صلیبی
  • کاربرد کلیدهای صلیبی چیست ؟
  • تفاوت کلیدهای صلیبی با تبدیل چیست ؟
  • راهنما و قیمت خرید کلید کراکس
  • بهترین برندهای کلیدهای صلیبی

تولید کننده لوله برق pvc

کلید صلیبی

کلید صلیبی و انواع آن

کلید صلیبی که با عنوان کلید کراس شناخته می شوند برای روشن و یا خاموش کردن چند لامپ و یا وسایل برقی از چند نقطه کاربرد دارد ؛ این کلید در جاهایی استفاده می شود که نیاز به کنترل مدار در بیش از دو محل باشد به عنوان مثال هنگامی که بخواهیم یک یا چند لامپ و یا وسایل دیگری را از چندیدن نقطه روشن و خاموش کنیم از این کلید استفاده می کنیم .

انواع کلیدهای صلیبی

کلیدهای صلیبی موازی :

در نوع موازی کلیدهای صلیبی سیم های ورودی و خروجی به شکل متقاطع و ضربدری قرار گرفته اند به دین طریق که دو سیم ورودی به شکل ضربدری وارد کنتاکت های کلید صلیبی شده و به شکا مشابه از کنتاکت های خروجی به شکل ضربدری خارج شده اند .

کلید های صلیبی متقاطع :

در این نوع سیم های ورودی به کنتاکت های کلید در یک امتداد بوده و هنگام خروج نیز دو سیم خروجی در یک امتداد می باشند .

قیمت عمده قوطی کلید پریز

نحوه بستن و سیم کشی کلیدهای صلیبی

در ابتدا سیم فاز خارج شده از جعبه فیوز را به کنتاکت غیر مشترک کلید تبدیل اول وصل نموده و دو کنتاکت مشترک کلید تبدیل را از طریق دو رشته سیم به دو کنتاکت هم رنگ یا همنام کلید صلیبی وصل نمایید , کلیدهای صلیبی دارای 4 کنتاکت و به شکل دوتایی نقره ای و طلایی رنگ هستند ؛ از دو کنتاکت هم رنگ کلید صلیبی توسط دو رشته سیم تا قوطی کلید تبدیل دوم سیم کشی نموده و این دو رشته سیم را به کنتاکت های مشترک کلید دوم متصل نمایید و با یک رشته سیم غیر مشترک کلید تبدیل دوم تا محل نصب لامپ یا چراغ سیم کشی کنید ؛ سیم نول خارج شده از جعبه فیوز بدون هیچ اتصالی از مستقیما از درون قوطی کلیدها عبور داده و همراه با سیم خارج از کلید تبدیل دوم به سمت لامپ سیم کشی کنید .

کاربرد کلیدهای صلیبی چیست ؟

هر گاه بخواهید یک یا چند لامپ را از سه نقطه یا بیشتر کنترل کنیم به عنوان مثال سالن های بزرگ , راهروهای طولانی , سوله, صنایع , کارخانه ها , پارکینگ ها , انبارها و… داشته باشیم از دو عدد کلید تبدیل و به تعداد نیاز کلید صلیبی استفاده می کنیم .

تفاوت کلیدهای صلیبی با تبدیل چیست ؟

کلیدهای تبدیل می توانند یک مدار را تنها از دو نقطه قطع و وصل نمایند در صورتی که کلیدهای صلیبی در صورت ترکیب با کلیدهای تبدیل این قابلیت را دارند مدار را از سه نقطه یا بیشتر قصل و وصل نمایند .

راهنما و قیمت خرید کلید کراکس

برای خرید کلید های صلیبی باید باید به ابعاد , روش کنترل ( ریموت دار یا لمسی ) , متریال بدنه , شد جریان , ولتاژ خروجی و ورودی , برند تولید کننده و نوع مصرف اینکه برای برای لامپ ای رشته ای , فلورسنت , کم مصرف و یا LED است توجه نمود .در رابطه با قیمت کلید کراکس باید گفت که نسبت به کلیدهای معمولی قیمت بالاتری ( حدودا 3 برابر ) دارند .

بهترین برندهای کلید های صلیبی

  • دلند الکتریک
  • ایران الکتریک
  • ویرا الکتریک
  • پارت الکتریک و…
خط تولید لوله خرطومی برق

یک نظر در “کلید صلیبی چیست ؟

  1. رسول جون گفت:

    سلام چرا شرکت پارت الکتریک اینقدر کلید و پریز هاشو ساده میزنه؟ یکم شیک بزنه و لاکچریشون بکنه، فقط قابهاش عوض میشه و رنگبندیش توی قابهاش هست و بسیار هم ساده هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *