پی وی سی

کاربرد اتصالات گالوانیزه

اتصالات گالوانیزه

اتصالات گالوانیزه (صرفا جهت مطالعه )

گالوانیزه آهنی بوده که توسط روی پوشش دهی می شودتا بتواند مقاومت و طول عمر بالایی داشته باشد روی موجب می شود تا آهن از هر نوع زنگ زدگی مصون مانده و در نتیجه عمر آن نیز افزایش می یابد این روش یکی از روش های پر کاربرد در برابر زنگ زدگی بوده و نسبت به دیگر روش ها که برای جلوگیری از زنگ زدگی استفاده می شود هزینه کمتری دارد ؛ یکی از پر استفاده ترین اتصالات در صنعت اتصالات گالوانیزاسیون شده است که توسط روی پوشش دهی می شود ؛ به طور کلی این اتصالات در نوع اتصالات گالوانیزه سفید و سیاه تقسیم شده به صورت دنده ای بوده و در صنایع مختلف کاربرد دارند . آریا پلیمر سمنان تولید کننده اتصالات برق پی وی سی آماده همکاری با پخش کنندگان و مغازه داران میباشد . برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • اتصالات گالوانیزه چیست ؟
  • نحوه گالوانیزه کردن اتصالات
  • انواع اتصالات گالوانیزه
  • کاربرد اتصالات گالوانیزاسیون شده
  • استاندارد اتصالات گالوانیزاسیون شده
  • اهمیت استفاده از اتصالات گالوانیزاسیون شده چیست

خرید زانو پی وی سی برق

اتصالات گالوانیزه

اتصالات گالوانیزه چیست ؟

اتصالات گالوانیزه به دلیل پوشش دهی آن توسط در برابر خوردگی و مواد شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار است , اما انچه حائز اهمیت است و باعث می شود مواد به خوبی جذب فلز شود خالص بودن مواد گالوانیزه است در غیر این صورت فلز در مدت کوتاهی دچار زنگ زدگی می شود .

نحوه گالوانیزه کردن اتصالات

گالوانیزه کردن لوله و اتصالات به شیوه غوطه وری کردن است آنها را حدود 45 دقیقه در درجه 450 سانتی گراد قرار داده تا پوشش گالوانیزه روی  , بر روی آنها قرار گیرد سپس از حمام خارج کرده سپس سریعا با بخار هوا آنها را خشک کرده و در آب سرد قرار می دهند در ادامه لوله و اتصالات دنده ای شده و در انتها نیز از درپوش های پلاستیکی استفاده می شود .

روش گالوانیزه سرد و گرم :

در گالوانیزه سرد نمک های روی در یک محلول آبی الکترولیز شده و محصول در ادامه تولید می شود در گالوانیزه گرم اتصالات در وان مذاب غوطه ور شده و سپس حرارت داده می شود .

انواع اتصالات گالوانیزه

اتصالات گالوانیزه چین , مک چین , جورج فیشر  و توپی برزیل , برندهای تولید کننده اتصالات گالوانیزه هستند همچنین این اتصالات انواع مختلف دارد از جمله ,

سه راهی گالوانیزه :

از این قطعه برای انشعاب گرفن از خط اصلی استفاده می شود که دو حالت مساوی و تبدیلی دارد , زاویه ورودی , خروجی و انشعاب 90 درجه است تمامی سه راهی های گالوانیزه از داخل دنده ای می شوند در غیر این صورت برای اتصال نیاز به مغزی است .

چپقی گالوانیزه :

با توجه به شباهت زیاد چپقی به زانویی اما با یان حال تفاوت ان این است که یک طرف آن از بیرون و طرف دیگر آن از درون دنده ای می شود چپقی ها در دو نوع 45 و 90 درجه بوده و برای تغییر مسیر استفاده می شوند .

تولید و پخش جعبه پریز برق

زانویی گالوانیزه :

این نوع برای تغییر مسیر کاربرد داشته که دو جهت 45 و 90 درجه می باشد برای استفاده از زانویی برای اتصالاتی که به دنده بیرونی نیاز است از مغزی ایتفاده می شود .

مغذی گالوانیزه :

مهم ترین کاربرد مغزی ها تبدیل نر به مادگی است .

بوشن گالوانیزه :

لوله های گالوانیزه از خارج دنده می شوند و حالت همه لوله ها مادگی است به همین علت بدون اتصالات نمی توان دو لوله را به هم وصل نمود بوشن ها لوله ها را به یکدیگر اتصال می دهند .

روپیچ توپیچ گالوانیزه :

تفاوت روپیچ و توپیچ با بوشن در نوع دنده هاست روپیچ و توپیچ از یک طرف مادگی و طرف دیگر نری دنده شده اما بوشن از دو طرف مادگی است برای ادامه دادن خطوط اتصالات از روپیچ و توپیچ استفاده می شود .

تبدیل گالوانیزه :

تبدیل ها از طرف داخلی و از یک طرف دیگر دنده های بیرونی دارنداز این نوع برای تغییر سایز در خطوط لوله استفاده می شود .

درپوش گالوانیزه :

برای مسدود کردن خطوط لوله از درپوش استفاده می کنند .

کاربرد اتصالات گالوانیزاسیون شده

از رایج ترین مصارف اتصالات گالوانیزه می توان به استفاده در تصفیه خانه ها , کشاورزی , گلخانه ها , تصفیه خانه ها , مخابرات , سازه های فلزی , تأسیسات سرمایشی و تهویه مطبوع , ساختمان سازی , تأسیسات پمپ  بنزین ها و پمپ های گاز و سیستم آبرسانی اشاره نمود .

استاندارد اتصالات گالوانیزاسیون شده

استاندارد متریالی اتصالات گالوانیزه بر اساس استاندارد EN-GJMW-400-5 مطابق با EN 1562 است ؛ اتصالات دنده ای در دو نوع اتصالات دنده ای سیاه  و اتصالات دنده ای گالوانیزه می باشد نوع گالوانیزه مناسب برای لوله با استاندارد EN 10255 است .

اهمیت استفاده از اتصالات گالوانیزه

  • مقاوم در برابر پوسیدگی
  • لوله کشی دقیق و اتصال قوی
  • سهولت در لوله کشی و کاهش هزینه لوله کشی
  • دارا بودن قابلیت تحمل تست های مکانیکی و فشار بالای 25 بار
کارخانه تولید لوله خرطومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *